Patch 1.12 für No Man’s Sky verbessert die Performance

Nachdem Update 1.11 für neue Inhalte in No Man's Sky sorgte, bringt Patch 1.12 nun den Feinschliff.

  • von Patricia Geiger am 08.12.2016, 13:02 Uhr

Mit dem »Foundation Update« 1.11 hat No Man’s Sky neue Inhalte bekommen, nun steht mit Patch 1.12 auch der nächste Feinschliff für die prozedural generierte Weltraumerkundung ins Haus. Das Update ist bereits jetzt sowohl für PlayStation als auch PC verfügbar.

Das neue Update fällt deutlich kleiner aus als 1.11, kümmert sich dabei aber vor allem auf kritische Bugs. Beispielsweise waren in der Vergangenheit einige NPC-Dialoge fehlerhaft, wodurch am Ende Quest-Items nicht verfügbar waren. Nach dem Foundation-Update stürzte No Man’s Sky bei zahlreichen Spielern ab – auch darum haben sich die Entwickler von Hello Games mit dem Patch gekümmert. Die vollständigen englischsprachigen Patch Notes findet ihr unterhalb.

Patch Notes

  • [PC] Following reports of some people experiencing issues with the game while unsupported mods are installed, we’ve added mod detection which will show a warning screen on loading when mods are detected. A mouse click or button press will dismiss this screen. We have also introduced a new method for mod installation which should prevent player’s games from breaking when a new update is released. For details please see the »DISABLEMODS.TXT« file in the GAMEDATAPCBANKS folder.
  • [PC] Allowed remapping of the build menu and quick menu commands to support Azerty keyboards.
  • [PC] We’ve enabled a temporary workaround for the SLI issues people are experiencing. If you are running in SLI, please disable TAA and the game should run. We are looking into a more permanent solution to this issue.
  • Fixed an issue which, in some rare cases, prevented NPCs from giving you mission critical dialogue.
  • Fixed a bug which could cause core items to be transferred from exosuit inventory to starship inventory.
  • Fixed a number of rare crashes (if you continue to experience crashes, please send a crash report and include your crash dumps).
  • [PC] Fix for monitor detection on PCs with 3rd party remote desktop or screen sharing applications.
  • [PC] Running the game via the .exe file should no longer give Steam Init errors.
  • Fixed an issue where underwater buildings could spawn without doors which in rare cases would mean the NPC missions could not be completed. (Note: If you are still being pointed to missing facilities during the NPC questlines, you can either claim a new base and re-build the NPC terminal, or if you have a Freighter, remove the NPC terminal from your base and rebuild it in the Freighter. The NPC should then give you new coordinates. We are still working on a more permanent fix for this issue).
Patricia Geiger
Patricia Geiger

Mit der ersten PlayStation ist Patricia den Videospielen verfallen und seitdem nicht mehr davon losgekommen, wobei ihr Herz nach wie vor den Konsolen gehört. Eigentlich dreht sich alles um Rollenspiele, Ego-Shooter und Action-Adventures, ab und an wagt sie sich aber auch an Rundenstrategie oder Jump'n'Runs.