Lenken & Denken

Planet Coaster bekommt neuen Schwierigkeitsgrad

25.11.2016
Autor: Patricia Geiger
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Planet Coaster bekommt einen neuen Schwierigkeitsmodus. Planet Coaster bekommt einen neuen Schwierigkeitsmodus.

Mit dem Patch 1.0.1 hat die Freizeitpark-Simulation Planet Coaster auch einen neuen Schwierigkeitsgrad bekommen.

Planet Coaster, die große Hoffnung unter den Freizeitpark-Simulationen, wurde den Erwartungen in unserem Test mehr als gerecht und hat nun mit dem Update 1.0.1 den ersten Patch seit dem Release erhalten.

Damit bekommen Spieler einerseits neue Baunanleitungen für Achterbahnen und Shops, aber auch einen neuen Schwierigkeitsgrad: Der »Harder«-Challenge Modus soll Hobby-Freizeitparkplaner vor eine größere Herausforderung stellen.

Durch das Erringen von Sternen im Szenario-Modus können Spieler sich außerdem noch bis zum 7. Dezember für einen Wettbewerb registrieren, bei dem es drei Highend Gaming-PCs zu gewinnen gibt. Die Regeln und Teilnahmebedingungen des Wettbewerbs gibt es im Forum des Entwicklers Frontier.

Patchnotes von Update 1.0.1

  • Added a »harder« challenge mode
  • Crash fixes/stability improvements
  • Optimisations

New blueprints

  • New shops/facilities blueprints for all 5 themes
  • New scenery blueprints for all 5 themes
  • New coaster blueprints

Bug fixes

  • Loading an old park will not reset your custom music
  • Fix black artefacts on HD4000 machines
  • Fix mouse issues on Windows 10 Insider
  • Fix heatmaps when a train falls off the track
  • Fix Priority Pass attendant animation issue
  • Reduced CPU/GPU usage when the game is minimized
  • Excitement, fear and nausea values now appear on coaster blueprints tooltip
  • Tacos icons now appear in Guest Inventories correctly
  • Fixed lights on dark ride in »The Creature Awakens«
  • Allow guests to stand at different heights on raised queues/paths
  • Guests re-equip balloons when leaving rides
  • Fix issue where control rebinding's were not being reapplied if you cancelled out of a change
  • Fix harness animation on Canyon Runner
  • Star Studded Career achievement fix
  • Guests now enter toilets/first aid centrally rather than clipping into the building
  • Guests with nothing to do leave the park rather than idling on the spot
  • Improved performance when editing terrain around water bodies

QoL improvements

  • Coaster auto-avoid now ignores terrain when auto-tunnelling is selected
  • Clicking a notification will now rotate the camera to focus on the affected facility/exit/entrance
  • Height markers now appear when building downhill more often
  • Community translations now support overriding the games font, allowing support for East Asian languages where characters were previously not included.
  • Escape now exits the main menu

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